REGULAMIN STRONY INTERNETOWEJ
I Definicje
- Stronami umów o świadczenie usług drogą elektroniczną są: Restauracja oraz Klient realizujący zamówienie w wybranej przez siebie Restauracji Partnerskiej.
- Restauracja Sylwia i Roberto Bussani Pizza i Gitara Spółka Jawna, ul. Stary Port 9/1, 85-068 Bydgoszcz, NIP 9671467818.
- Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych albo osoba prawna albo jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną. Klientem może być osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat, ale nie ukończyła 18 lat w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać obowiązki zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, tj. w drobnych sprawach życia codziennego, która składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu. strona Restauracji Partner.
- Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadająca zdolność prawną korzystająca z Systemu Informatycznego.
- Zamówienie – czynność prawna dokonywana za pośrednictwem Systemu Informatycznego, podczas której Klient wyraża wolę zakupu zamówionych produktów i usług zgodnie z ich opisem i ceną.
- Zapłata – czynność zapłaty ceny za zamówienie w wybrany sposób określony w Regulaminie podczas składania zamówienia.
- Administrator Danych Osobowych -Sylwia i Roberto Bussani Pizza i Gitara Spółka Jawna, ul. Stary Port 9/1, 85-068 Bydgoszcz NIP 9671467818
- Osoba przetwarzająca dane osobowe – Sylwia i Roberto Bussani Pizza i Gitara Spółka Jawna, ul. Stary Port 9/1, 85-068 Bydgoszcz NIP 9671467818, contact: pizzaigitara@gmail.com
II Postanowienia ogólne
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszym dokumentem jest Regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Regulamin skierowany jest do wszystkich Użytkowników i Klientów korzystających z Systemu Informatycznego.
- Restauracja, Użytkownik i Klient zobowiązują się do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.
- Wszelkie informacje zawarte i wyświetlane w Systemie Informatycznym, dotyczące towarów i usług, w tym ich cen, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy, o której mowa w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Zabrania się wykorzystywania Systemu informatycznego przez Użytkownika lub Klienta w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający uzasadnione interesy Restauracji. W szczególności Klient i Użytkownik nie będą podejmować żadnych działań, które mogłyby narazić Restaurację na jakąkolwiek szkodę w mieniu lub wizerunku.
- Użytkownikowi i Klientowi nie wolno zamieszczać w Serwisie treści o charakterze bezprawnym.
- Użytkownik staje się Klientem z chwilą złożenia Zamówienia.
- Klient oświadcza, że podane przez niego w formularzu zamówienia dane, w szczególności adres oraz adres e-mail, są dokładne, prawidłowe i kompletne. W przypadku podania danych nieprawdziwych lub danych nienależących do Klienta, Restauracja może niezwłocznie usunąć zamówienie Klienta i powiadomić odpowiednie organy państwowe.
- Jeżeli w wyniku bezprawnego wykorzystania danych Klienta zostaną dokonane transakcje z wykorzystaniem jego danych, Restauracja zwolnieni są z odpowiedzialności, jeżeli Klient nie powiadomił Restauracji Partnerskiej o bezprawnym wykorzystaniu jego danych niezwłocznie po odkrycie tego faktu.
- Wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu w procesie uruchomienia Usługi przy wykorzystaniu Systemu informatycznego jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków Regulaminu bez konieczności sporządzania dodatkowej umowy.
III Przyjmowanie i realizacja zamówień
- Korzystanie z usług Systemu Informatycznego wymaga zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu.
- Klient składając zamówienie zobowiązuje się do podania prawdziwych i pełnych danych wymaganych przez System Informatyczny oraz przyjmuje do wiadomości, że składa zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
- Restauracja zastrzega sobie prawo do potwierdzenia zamówienia i prawidłowości danych telefonicznie lub e-mailem. W przypadku braku kontaktu z Klientem, danych niekompletnych, podejrzenia, że dane są nieprawdziwe, należą do osób trzecich lub promocja nie leży po stronie Klienta, Restauracja ma prawo anulować zamówienie bez podania przyczyny.
- Jeżeli Klient złożył zamówienie korzystając z promocji, rabatu cenowego lub innych preferencji, do których nie był uprawniony, zobowiązuje się do zapłaty pełnej ceny. Restauracja ma prawo weryfikować w trakcie realizacji zamówienia uprawnienia Klienta do zakupu towarów i usług na preferencyjnych warunkach.
IV Wymagania techniczne
- W celu skorzystania z Usługi Użytkownik i/lub Klient muszą posiadać odpowiednie urządzenia końcowe (telefon, komputer, tablet) z dostępem do Internetu.
- Korzystanie z Systemu wymaga posiadania przez Użytkownika i/lub Klienta urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu oraz przeglądarek Chrome, Safari, Edge, Firefox, Opera w najnowszej możliwej wersji.
- Szczegółowe informacje dotyczące polityki prywatności, w szczególności stosowania plików cookies zawarte są w Polityce prywatności dostępnej dla wszystkich Użytkowników i/lub Klientów na stronie internetowej: dostawa.pizzaigitara.pl [strona restauracji, zakładka polityka prywatności].
- Wymogami technicznymi umożliwiającymi prawidłowe korzystanie z Systemu i usług świadczonych za jego pośrednictwem jest posiadanie urządzenia końcowego z dostępem do publicznej sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari .
V Dodatkowe informacje dotyczące zamówień on-line
- Umowę pomiędzy Klientem a Restauracją uważa się za zawartą dopiero wówczas, gdy Restauracja potwierdzi Klientowi przyjęcie zamówienia do realizacji, podając termin dostawy lub odbioru zamówienia.
- Restauracja ma prawo do anulowania potwierdzonego zamówienia w następujących przypadkach: a) naruszenia zasad opisanych w pkt. III Regulaminu; b) awaria lub ograniczenia techniczne lub organizacyjne uniemożliwiające lub poważnie utrudniające realizację zamówienia; c) brak odpowiednich środków lub produktów do realizacji zamówienia, którego Restauracja nie mogła przewidzieć pomimo dołożenia należytej staranności; d) w przypadku uzasadnionych wątpliwości, że podane przez Klienta dane są fałszywe, należą do osób trzecich, Klient nie posiada zdolności prawnej w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.
- Restauracja zobowiązuje się do niezwłocznego, w miarę możliwości, zamieszczenia publicznie dostępnej informacji za pośrednictwem Systemu Informatycznego o istniejących ograniczeniach lub niemożności realizacji Zamówień.
- Restauracja potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji poprzez wyświetlenie Klientowi stosownej informacji na ekranie urządzenia, na którym Klient złożył zamówienie. Dodatkowo Klient otrzyma wiadomość e-mailem. Wykonanie przez Restaurację jednej z powyższych czynności jest równoznaczne ze skutecznym dostarczeniem Klientowi potwierdzenia zamówienia do realizacji.
- Podany termin realizacji zamówienia należy traktować zgodnie z planem, a przekroczenie go o 80% nie jest traktowane jako niezrealizowanie zamówienia i nie stanowi podstawy do reklamacji.
VI Sposoby płatności
- Klient składając zamówienie wybiera jedną z dostępnych form płatności: gotówką, kartą za pośrednictwem terminala płatniczego Restauracji lub poprzez Internet (dalej: płatności on-line).
- Uregulowanie przez Klienta płatności na rzecz Restauracji za pomocą płatności on-line jest równoznaczne ze spełnieniem zobowiązania przez Klienta.
- W przypadku dokonania płatności online, Restauracja przyjmie zamówienie do realizacji pod warunkiem potwierdzenia otrzymania środków. Dokument potwierdzający wpływ środków na konto Klienta nie jest wystarczający. W przypadku anulacji przez Restaurację zamówienia opłaconego za pomocą płatności on-line, Restauracja zwróci płatność.
- Zalecenie zwrotu płatności przez Restauracji nastąpi nie dłużej niż w terminie 72 godzin, z zastrzeżeniem, że dni wolne od pracy mogą wydłużyć ten termin, od dnia otrzymania przez Restauracji informacji o odwołaniu zamówienia zlecenie i zlecenie zwrotu środków. Za dzień zwrotu uważa się dzień, w którym Restauracja złoży dyspozycję zwrotu należnej kwoty Operatorowi płatności.
- Restauracja jako partner Operatora Systemu Płatności Internetowych oraz Operator Systemu Płatności Internetowych zastrzegają sobie prawo do odmowy obsługi płatności dokonywanych przez Klienta, w szczególności w przypadku wątpliwości co do legalności transakcji, za którą płatność dokonano płatności lub legalności samej płatności. Płatność może zostać odrzucona przez Restauracja i/lub Operatora Systemu Płatności Internetowych z powyższych powodów.
- Restauracja i Operator Systemu Płatności Internetowych nie ponoszą odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu płatności lub odpowiedzi autoryzacyjnych, powstałe z przyczyn powstałych po złożeniu przez Klienta zlecenia płatniczego, a także za niewykonanie lub opóźnienie w przekazaniu należnych środków lub weryfikacji danych w szczególności spowodowane podaniem przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych uniemożliwiających realizację transakcji płatniczej, a także opóźnieniami wynikającymi z innych zdarzeń niezależnych od Restauracji lub Operatora Systemu Płatności Internetowych.
- Restauracja wystawi Klientowi odpowiednie dokumenty potwierdzające dokonanie sprzedaży w terminie przewidzianym przepisami prawa.
- W przypadku pytań lub wątpliwości Klient powinien skontaktować się z Restauracją telefonicznie lub mailowo.
VII Prawo Klienta do odstąpienia od umowy
- Przed realizacją zamówienia przez Restaurację Klient może odstąpić od umowy bez podania przyczyny i może skorzystać z tego prawa do czasu, gdy Restauracja nie będzie kontynuować realizacji zamówienia.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązuje się poinformować o tym Restaurację niezwłocznie po złożeniu zamówienia, nie później jednak niż do czasu jego realizacji przez Restaurację i poprzez jednoznaczne oświadczenie w drodze kontaktu telefonicznego z Partnerem Restauracja. Po tym terminie zamówienie nie może zostać anulowane ani zmienione, chyba że Restauracja wyrazi na to zgodę. Poinformowanie Restauracji Partnerskiej o zamiarze odstąpienia od umowy drogą elektroniczną nie jest wystarczające, aby skutecznie odstąpić od umowy.
- Jeżeli Klient dokonał płatności on-line, środki zostaną zwrócone przez Restauracji niezwłocznie od momentu otrzymania dyspozycji zwrotu od Restauracji Partnerskiej, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych.
VIII Własność intelektualna i licencje
- Układ Systemu Informatycznego, zawartość oraz kod źródłowy podlegają ochronie polskiego i międzynarodowego prawa autorskiego.
- Pobieranie treści z Systemu Informatycznego oraz ich kopiowanie dozwolone jest wyłącznie na użytek prywatny, w celu lepszego zapoznania się z informacją.
- Żadna część Systemu Informatycznego, w tym niniejszy Regulamin, nie może być rozpowszechniana i/lub powielana bez wiedzy właściciela.
IX Reklamacje
- Reklamacje dotyczące Zamówienia, prezentowanej Oferty i Dostawy należy kierować bezpośrednio do Restauracji Partnerskiej, której dotyczy reklamacja. Restauracja nie rozpatruje reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Restaurację.
- Reklamacja dotycząca usług Restauracji zostanie rozpatrzona przez Restaurację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.
- Reklamacja powinna zawierać dane Klienta, numer telefonu, adres e-mail, datę złożenia zamówienia, datę realizacji zamówienia, wskazany adres dostawy, login Klienta oraz szczegółowy opis reklamacji.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Restaurację należy przesyłać drogą elektroniczną na adres pizzaigitara@gmail.com.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niekompletne lub wymagają doprecyzowania, Restauracja zwróci się o ich uzupełnienie przed rozpatrzeniem reklamacji. Termin rozpatrzenia reklamacji wydłuża się do czasu uzupełnienia danych przez Klienta składającego reklamację.
- Restauracja rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania w prawidłowej formie. Restauracja może odmówić rozpatrzenia reklamacji złożonej po upływie 90 dni od ujawnienia przyczyn reklamacji.
- Decyzja w sprawie reklamacji złożonej Restauracja wysyłana jest wyłącznie na adres pocztowy lub e-mail wskazany w samej reklamacji.
X Ochrona danych osobowych
- Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych dostępne są w zakładce Ochrona Danych Osobowych/Prywatność.
XI Opis ryzyka
Zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Restauracja informuje o szczególnych ryzykach związanych z korzystaniem przez Użytkowników i Klientów z Usług usług świadczonych drogą elektroniczną przez Restauracja w ramach korzystania z Usług Elektronicznych. Informacje dotyczą zagrożeń, które Restauracja identyfikuje jako potencjalne zagrożenia, które należy wziąć pod uwagę pomimo stosowania systemów zabezpieczeń zabezpieczających infrastrukturę przed nieuprawnionym wpływem osób trzecich: 1. możliwości otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przesyłanej drogą elektroniczną, 2. możliwość działania szkodliwego oprogramowania (malware, robaki) w środowisku sieciowym rozpowszechnianego poprzez replikację kodu, 3. możliwość naruszenia bezpieczeństwa w celu uzyskania informacji osobistych i poufnych w celu kradzieży tożsamości poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających autentyczne wiadomości, 4. możliwość nieuprawnionego podsłuchu polegającego na wykorzystaniu programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualna analiza danych przepływających w sieci (spyware), 5. instalacja oprogramowania umożliwiającego korzystanie z Usług z innych źródeł niż autoryzowane przez Usługodawcy, który pomimo podjętych działań minimalizujących możliwość udostępniania wersji oprogramowania zmodyfikowanych przez osoby trzecie, może zawierać złośliwe oprogramowanie.
XII Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Restauracja zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu bez powiadamiania Klientów. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 2 dni od dnia opublikowania. Brak akceptacji nowej wersji Regulaminu jest równoznaczny z brakiem możliwości korzystania z Serwisu.
- Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza jakichkolwiek praw Klienta będącego Konsumentem, przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi uprawnienia konsumentom, pierwszeństwo mają te przepisy.
- W ramach korzystania z Usług Użytkownikowi i Klientowi nie wolno dostarczać treści o charakterze bezprawnym, w tym: a) informacji i danych wymyślonych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego lub stabilności Systemu; b) informacje naruszające prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskie i prawa do znaków towarowych przysługujące Restauracji lub osobom trzecim; c) inne informacje i dane naruszające bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
Stan na dzień 2024-03-18